Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Såg ni "Kalla fakta" i kväll, jag kokar
          netaave
          Inlägg 15-02-2005, 21:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det där är precis vad jag råkat ut för att mot min vilja bli satt på s.k. sjukersättning i stället för sjukpenning.

Dessutom finns en aspekt till på det, jag har i botten en 100% tjänst och är man fast anställd och får sjukersättning "tills vidare" är man tvungen att säga upp sin tjänst. Jag fick sjukersättning på halvtid, fick då order om att säga upp mig på 50% men samtidigt håller Fk ögonen på mig och så fort de anser att jag kan jobba 75% i stället för 50% som jag gör nu blir jag av med halva 50% sjukersättningen men har då inte motsvarande tid i min tjänst kvar.

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Felix matte*
          Inlägg 18-02-2005, 21:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Jejja @ 18-02-2005, 09:15)
          Jag måste få försvara de anställda på FK lite känns det som. Jag har flera gånger träffat på handläggare som brytt sig väldigt mycket om sina kunder och verkligen gjort sitt yttersta för att hjälpa till på bästa sätt, men de har väldigt knepiga regler att gå efter. De har dessutom alldeles för hög arbetsbelastning med tanke på hur få anställda och jag vill verkligen tro att de gör sitt bästa för kunderna. Att de sedan har folk högre upp utan verklighetsförankring som sitter och bestämmer hur reglerna ska se ut, kan de nog inte göra så mycket åt.

(Däremot har jag på senare tid förundrats över hur vissa personer lyckats bli anställda på arbetsförmedlingen... Jag var på ett möte med två handläggare för ett tag sedan och när jag gick därifrån tänkte jag att jag var den i det rummet med mest i huvudet och ändå är det jag som är utan jobb... Life's a bitch.)

Jag håller med dig Jejja...visst är de flesta kompetenta men så finns ju de som får en att rysa...de som absolut inte har en susning om verkligheten vi funktionshindrade/rörelsehindrade (vet eg. inte vad vi heter/benämns nuförtiden) lever i.
          Får man frågan ...hur många minuter tror du det tar för honom att borsta och fläta ditt hår?...tre minuter...eller? jag skriver tre minuter/dag. Du behöver skjuts till läkarbesök...vad tror du... tar det mer än 7 minuter... jag säger...vet inte... ja men jag skriver 7 minuter dit och sju hem, det blir 14 minuters hjälp vid varje läkarbesök! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
          I samma stil fortsattte hela samtalet och jag kände bara att det här är fööör mycket!

När jag råkar på en sån människa så orkar jag helt enkelt inte bry mig om att förklara. Tycker bara synd om och hoppas att hon själv får vara frisk ända till döddagen.

Ang. Arbetsförmedlingen...finns det någon som fått ett arbete via dem?
          Jag känner inte till en endaste sad.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon