CITAT (Tesa @ 21-02-2005, 20:10)
CITAT (solis @ 21-02-2005, 19:20)
Jag fick en så kallad initiering(?) i Reiki Healing våren 2001.
Men jag var tvungen att lova att aldrig berätta om för någon hur man gör när jag fått certificatet.
Dessutom får man healing själv när man ger det till andra!
Initiering...det låter nästan som nån sorts sekt som skall hålla sina hemligheter hemliga....
Om detta nu är en så positiv grej som jag tror att det är så borde det väl spridas till den stora massan..
tyvärr tror jag att det är en och annan som vill tjäna pengar på folks sökande och att hålla kurser i sånt som reiki är en väg...
Men när du säger att reiki healar en själv när man healar andra så har jag fått uppfattningen att det är tvärt emot....att man kan dra på sig det elände man befriar andra från istället...
Inte för att jag är särskilt insatt men jag har blivit reikad och "ontet" försvann faktiskt...
Men lite skeptisk är jag till att man efter ett par veckors kurs ger sig till att röra runt i energiflödena...men är det inget farligt med det så tycker jag ännu mera "att det skall spridas till den stora massan"...
Jag gillar inte hysch-hysch sammmanslutningar...
Jag är inte helt säker på att det heter just initiering, men att det kostade 1200 kronor
Jag tror att man behöver ett skydd runt sitt väsen så att man inte får på sig andras krämpor och( sådant skydd har ju inte jag) och jag vill absolut INTE ge mina krämpor till andra!(av den anledning ger jag ingen healing till främlingar)
Inom familjen går det ju bra eftersom våra energier är sammanväxta.
Jag använder healing endast hemma hos mig själv till mina egna behov.
Visst finns det MASSOR av lurendrejade inom sådana här saker
Jag tänker att det jag ger kommer tids nog tillbaka till mig själv så jag försöker att tänka på vad jag ger ut ifrån mig, egoist som jag kan vara då och då