Jaa du, amaira... efter sig själv dömer man andra.
- Jag har aldrig sagt att jag VET något. Var finns tvärsäkerheten du talar om? Jag VET det de själva har erkänt öppet (om vi nu skall tala om Sahlin och Schyman till exempel). - Jag är fullkomligt ointresserad (!) av syndabockar, däremot värnar jag starkt om att få välja mina företrädare efter den syn på moral och etik som JAG har eftersom de ska företräda mig i just sådana frågor. - "illvilja och beräkning, och försök att sko sig på andra" får stå för Dig. Jag har aldrig talat om någotdera. Jag har ingen aning om varför de gör sådant som innebär att de bryter mot lagar och regler och som samhället förväntar sig att man följer. Tycker bara att de beter sig illa. Det går bort. Själv skulle jag få sparken om jag gjorde det de har gjort mot min arbetsgivare.
Jag respekterar att andra (Du till exempel) har åsikter som skiljer sig från mina och hoppas att Du respekterar mina. Det är ju det en demokrati baseras på. Att man inte tycker som Du behöver ju inte innebära att man är dryg, dåligt påläst, intolerant och fördömande.
Dessutom trodde jag att en syndabock är någon som får ta skulden för sådant som någon annan har gjort - inte den som själv gjort något!
Kakaduan
|