Jag kan inte heller se att det skulle kunna bli för mycket rosor......

Fast nu har jag ju en hel del plats kvar fortfarande.... Eftersom jag gillar många av "strössel-blommorna" (sånt som kan spridas ut lite överallt, men som inte täcker så bra) så är rosor kanonsällskap - en rabatt med rosor och någon fin markt%äckare kan strösslas med hur mycket aklejor, valeriana, verbenor etc som helst! Och så älskar jag hornvioler - också perfekta med rosor!
Försöker (som tidigare talare) att hålla mig hyfsat inom vissa färgskalor på begränsade områden. Jag ÄLSKAR att plocka in blommor, gärna i stora fång, så jag måste ha mycket av allt för att det inte ska se skövlat ut när jag varit framme.
Satte luktärter i en gammaldags rosbuske ett år, för jag tyckte det blev bra stöd för luktärterna, plus att busken fick en andra blomning som man kan plocka hur mycket som helst av. Det gick kanon hela den säsongen, men sedan visade det sig att de vissna luktärtstänglarna inte ville lossna ens under vintern, och hur jag än plockade så satt det kvar en massa "fnas" ändå. Så nu får luktärterna hållas på ställningar eller i höga perennner som man kan klippa ned till nästa säsong.