CITAT (Agger @ 24-02-2005, 15:03)
Vi är väl inget särskilt folkslag!!!
Vilket folkslag tillhör du själv??? Indian, eller eskimå?

Å pistvakt...? så ser alla byaungkarlar ut, t om en skånsk.
Vad ska man kalla det då???
Landskapsutseende

Själv är jag född dalkulla men är numera smålänning och nu när jag tänker efter så har nog mitt utseende inte förändrats för det (och jag har inte blivit snålare heller).
Det är nog som sagt bara "fördomar" om hur personer från vissa landskap är och ser ut...Obs! inte jag som hittat på detta)
Örebroare - gnälliga
Smålänningar - snåla
Norrlänningar - långsamma, tröga
Dalkullor - vallar kor i landskapsdräkt
Skåningar - dryga
osv. osv.
Har svårt att tro att inte du själv har egna uppfattning om hur vissa är eller ser ut.
Inte meningen att skapa uppståndelse med att Kerstin inte såg ut som en norrlänning...mest menat som ett skämt, därav den leende gubben bakom..Detta var dock inte elakt menat så JAG BER SÅ MYCKET OM URSÄKT TILL ALLA NORRLÄNNINGAR SOM KÄNNER SIG PÅHOPPADE!
Jag kommer dock inte be om ursäkt om jag i fortsättningen skapar uppståndelse eller om om folk missförstår mig, det är upp till var och en att tolka det man läser som humor eller påhopp, jag är dock inte en påhoppande person utan rätt snäll om jag får säga det själv. Det hindrar dock inte att jag säger vad jag tycker eller faller mig in..Så fick jag det sagt också

Tråkigt att det uppfattade så och att även den här tråden nu blev förstörd med småtjafs *suck*