CITAT
Det är ju just det jag kan ...
Jag skriver inte det här utan att ha gått på nit på nit på nit.
Vågar påstå att du inte kan.
CITAT
Coop är oftast okej, men jag brukar köpa nåt annat märke (minns inte just nu vilket).
Du vet vilka som inte är bra , men vet inte vilket varumärke som är bra.
Man har gjort blindtester ( sett på en tysk kanal) där kända kockar , matskribenter och vanligt folk har fått bedömma smak på olika varor från Lidl, Aldi och fina restaurangen.
När de sedan skulle plocka ut sin vinnare visade det sig oftast att de varor från Lidl och Aldi varit de varor de tyckte bäst om.
De stora välkända kockarna och matskribenterna erkände att det är oerhört svårt i dagens läge att kunna avgöra varumärke eller om maten är fabriksgjord eller lagad av en stjärnkock.
Sen måste man kolla bäst före datum och konservburkar som har en skada t.ex "böglig" ska man inte ta. T.om. bönor i burk från hemköp kan vara dåliga.
Ang. Ö&B så köper de ju upp överskott och vissa varor som inte brukar säljas av de stora varuhusen såsom COOP,ICA,Hemköp eller Willys kan man hitta där. Ofta producerad i arab och östländer och då smakar förstås innehållet inte som vi är vana vid.
Där måste man vara väldigt noga med att kolla burkarnas eller paketens status. Datummärkning, stöt och fuktskador.
Men cornichoner för 6 kr burken är inte helt fel. De har ju även välkända varumärken till nästa halva priset och det märks på parkeringen utanför.
Mercedesar BMW Audi av senaste årsmodell kan man se där. Men de måste ju handla billigt för att klara av amorteringen på bilarna.
Nog om detta amaira, möts vi nångång ska jag med glädje låta dig göra en blindtest och jag får det stora nöjet att få rätt.
Inte ens jag klarar en sådan test.