CITAT (kristerh @ 26-02-2005, 11:03)
CITAT (Ralf @ 26-02-2005, 10:06)
Nu är det dags för mig att ryta i: för ett tag sedan såg jag denna Jonas Gardell på en Teaterscen. När han härmade CP-skadade, deras sätt att röra sig o och tala då skrek publiken av skratt. Jag grät och gick. Det var den värsta form av lyteskomik jag har sett. URUSELT. Den mannen kommer aldrig mera att få någon form av uppskattning av mig. Om jag någonsin träffar honom i Verkliga livet ska jag fråga honom vad som är kul när hjänskadade människor försöker o kämpar allt vad dom orkar med att vara som oss andra.
Jag håller med, kan man inte hålla på med nått annat än lyteskomik så bör man inte kalla sig komiker, jag är en av de få som aldrig har tyckt att gardell är speciellt rolig, han anstränger sig så för att vara rolig så det slår över, det blir nåt nervöst över det,är man rolig så är man, som tex Babben.
krister
ja, detta var precis det jag ville säga. Finner absolut inget roligt i JG, bara pinsamt, ÖVERSPÄNT och jobbigt. Så har jag tyckt i alla år och är inte ensam om det i vår familj.
Många tycker att man är en tråkmåns med detta synsätt, men det BRYR jag mig inte om. Det är ingen finess på grabbens roligheter, så det så......
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...