CITAT (amaira @ 27-02-2005, 06:14)
Det "låter" ganska enkelt, men sedan börjar problemen och svårigheterna dyka upp, oftast i form av "konkurrensen" - trädgårdslivet blir en kamp "mot naturen". Andra växter, ogräs, djur, odjur, svamp, mm, mm.
Det är en ganska stor yta du har Sommartorparn, inte så lätt att "hantera" på ett enkelt vis. *Funderar*
Bra sagt!
OK, jag tog väl i lite vad gäller ytan.

Efter en titt på tomtkartan kommer jag fram till att själva "ängen" är sisådär 500 kvadrat och dessutom en lika stor yta som skulle ha blivit äng men där jag alltjämt klipper med gräsklippare på grund av alla de ogräs som grodde till följd att jag plöjde om den ytan och sådde nytt gräs. Och så har jag den klippta "gräsmattan"runt huset, det är därifrån maskrosfröna kommer! Maskrosorna hade jag kunnat bekäma med Stroller om det inte vore för alla lökväxterna som bor under gräset.....
(Alltså inte så stort som jag skrev, men det känns ofta så stort när jag tänker på den!)
Önskar det funnes tipssidor för denna slags bångstyriga gräsytor! Gräsmattesidorna utgår från att man vill ha gräsmatta typ golfbana. Ängssidorna utgår från att man har en speciell typ av mark, eller att man har resurser för att byta ut sin mark mot något annat. Hur många har det egentligen?