CITAT (Virgo @ 26-02-2005, 21:44)
Vi får väl vänta på amairas svar , hon blev ovanligt tyst

Jasså, väntade du på svar?
Uppfattade detta...
CITAT
Nog om detta amaira, möts vi nångång ska jag med glädje låta dig göra en blindtest och jag får det stora nöjet att få rätt.
... som att det räckte med diskussionen om olika smak. För som så många andra skriver, den är ju onekligen delad.
*

tillbaka.

*
CITAT
Felix matte: Kanske amaira avsåg Heinz Baked Beans ...
Fullträff!!
Var ju tvungen att gå ut och titta i skåpen vad jag hade för bönor.
När jag handlar dem, vet jag exakt var på hyllorna de står, och hur de ser ut. Har ett "bildminne" men inte "namnminne". Stoppar ner dem i vagnen utan alltför mycket tankearbete.
Willys och Eldorado däremot, har det försegått många diskussioner och mycket "tankearbete" runt omkring, innan vi bojkottat dem.
Nåt blindtest i Frankrike är säkert trovärdigt, men för mig är sonens reaktion trovärdigare, eftersom jag är med och ser det med egna ögon.
Utan att han har någon aning om vad för sorts märke jag använt, reagerar han
alltid och
omedelbart (dessutom
starkt) negativt på främst Eldorado, men även Willys.
Som sagt, smaken är olika, och att varför ska någon av oss få "rätt" i den här frågan? Det finns ju inget "rätt" eller "fel" vad gäller smak, så det känns ganska tråkigt att försöka "hävda" nåt annat, eller försöka "försvara" en bönburk

.
Jag handlar på både ÖB och Willys, och gillar det dessutom, men jag undviker vissa varor där, på ett vis som jag
inte undviker varor i andra butiker.
De flesta märken undviker jag
inte och håller inte heller så stor koll på vad de heter.
Om du vill bjuda mig på middag, så äter jag med glädje

(oavsett vad du har för märken i din matlagning).
(Edit: slarvfel)