CITAT (Anki på Öland @ 28-02-2005, 11:01)
CITAT (mollys_matte @ 27-02-2005, 16:44)
Tänk vad lätt det är att bli missförståd på nätet... Och konstant idiotförklarad *suckar irreterat*
Slänger ur sig? Jag som gillade detta forumet för att folk är trevliga och man itne blir idiotförklarad, men tji fick jag...
Jag har inte idiotförklarat dig, jag har slagit ner på en mening du själv skriver att du sagt därför att "endel hundägare inte kan tänka sig annat än blandraser". Det tycker jag är att "slänga ur sig" något man själv inte vet så mycket om.
Du avfärdar ju faktiskt ner en stor del av Sveriges hunduppfödare som brinner för sin ras och lägger ner all sin tid och åtskilliga kronor på att avla fram friska, sunda, trevliga och ändamålsenliga hundar.
Tycker det vort otroligt dumt att sluta skriva på forumet för en sån här sak, men lika väl som att du kan såra andra med det du skriver i dina inlägg får du kanske acceptera att du får svar som talar om hur det faktiskt är.
Från en alltid mycket sansad
Anki
jag står fast vid att du idiotföklarar mig, eller så läser du inte vad jag skrivit, Att många jag känner INTE vill ha renrasiga hundar är väl inget jag måste stå tillsvars för? Jag vet väl om vad som pågår i min omgivning, det är väl inget jag slängt ur mig, utan jag berättar hur det är bland folk jag känner!
Och jag förstår inte hur jag ska kunna såra någon?
Jag tycker inte det är fel med renrasiga hundar, när har jag sagt det?
*suckar*
Jag berättar, vad många i min omgivning tycker, och som uppfödare så borde du ju mycket väl veta att många raser har sina specifika sjukdomar och problem som kommer med just den rasen. Säger inte att uppfödare avlar fram sjuka djur, utan att det sitter i vissa gener, och hur djuret är konstruerat! Precis som samma djur har massor av särskilda kvaliter som just den rasen har...
Föresten Posse, håller med dig, man ska inte behöva bli upprörd, och det borde gå att diskutera normalt utan att skälla ner på folk för att de tycker annorlunda, åsikter och egna erfarenheter måste man ju få ha, utan att få skit för det?!