Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Eftersom ni fick mig på fall i rosträsket..., Vad gör jag före plantering?
          Ewa L
          Inlägg 01-03-2005, 12:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Efter alla förföriska inlägg om rosor föll alltså även jag och beställde rosor från Hortogreen för att fylla upp ett område på cirka 2,5 x 1,5 meter + en slänt.
          (3 st av vardera Westerland, Iceberg, Karen Blixen, Flora Danica + Swany i slänten.)

Plätten är idag gräsbevuxen. Det enda som är värt att spara är en massa snödroppar som jag tänkte flytta "in-the-green".

Nu har eftertankens kranka blekhet slagit till. unsure.gif
          Kommer rosorna barrotade? Vad gör jag med dem medans jag gräver om de kommer tidigare än att jag har hunnit göra i ordning platsen? Inser att jag borde gjort det i höstas, men all planering sker här på vintern.

Hade bara tänkt skala av grässulan, lägga på matta och göra hål för varje ros. Lite godis i botten? Hur djupt måste de planteras?

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 02-03-2005, 00:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (kerstin z5-6 @ 01-03-2005, 21:56)
          varför vi beställer ? laugh.gif
          pris , galenskap ? , datorer som beställer själva , åtkomst eller trist sortiment i närheten -samt frestande förslag från andra rostok är några skäl blink.gif laugh.gif biggrin.gif

Jag gissar mest på att det är en bug i systemet...alltså datorerna som beställer själva laugh.gif laugh.gif

+ en måttlig dos med galenskap förstås och kanske lite dumhet eftersom vi inte vet hur man åtgärdar detta fel på datorn wacko.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon