Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Man blir ju så glad när det rör på sig!
          Ullet
          Inlägg 03-03-2005, 09:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Man blir ju så glad när det rör på sig i byttor o bunkar! varje morgon gå rman som en äggsjuk höna o blickar ned i sålådorna, lyfter o luftar lite, kisar o undrar: Är det inte något där som grott? I mrose stack det upp två små, små, pyttiga hjärtbladsliknande tingestar i lådan för Rudbeckiorna "Double decker", oj så det spratt till i hjärtat! Man blir lika glad varje gång det sker nåt med fröna, o varje ggr blir man lika förundrad över den livskraft som frön uppvisar, det ser inte mkt ut för världen när man petar ned dom i jorden o vattnar o täcker över, o vips! så har man massor med små plantor som bara vill leva o frodas!

Jag kan inte förstå dom som inte tycker om att så o fröa, hur klarar man en vår utan sånt? *jag skulle totalt dimpa ned i marken o avlida!* *övertygad* wink.gif wink.gif wink.gif

--------------------
          Ullet zon5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Miniträdgård
          Inlägg 03-03-2005, 15:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 5 057

Sådde en massa perrenner i helgen (för första gången) och O, vad jag var överlycklig i morse när jag såg att det REDAN hade kommit upp en massa. wub.gif På en del sorter syns ingenting ännu, men andra är redan riktiga små miniplantor. Trots att jag inte har satt upp något ljusrör eller så.

Ropade så klart direkt på min kille (som inte har den blekaste aning om sådant som har med växter och trädgård att göra) för att dela med mig i min förtjusning. Till och med han blev riktigt glad och förundrad över naturens kraft. Det ger ju glädje och hopp i livet sådant biggrin.gif

Nu blev jag riktigt sugen att plantera även de frön som jag inte fick plats med ännu. Hoppas bara krukorna skall räcka när det är dags för omplantering och jag inte får någon dålig dag och glömmer vattna och lufta. Fast det känns osannolikt.... tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 13:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon