Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskärningsfrågor
          Grönblomman
          Inlägg 04-03-2005, 17:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 5 113

Vi har ganska nyligen flyttat till ett hus med trädgård, och det är nyt för oss. Jag har köpt ett antal trädgårdsböcker men tycker ändå att jag inte är tillräckligt medveten för att beskära träden.

Det är ett plommonträd, ganska stort och ett körsbärsträd som är något mindre. Jag ville bara fråga om det är någon som har erfarenhet av hur mycket det ungefär skulle kosta att anlita någon för beskärning.

mvh nyfiken wink.gif

--------------------
          Med vänliga hälsningar: Jag med blommorna!
          p.s Nu fungerar mitt album!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 04-03-2005, 17:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Hej och välkommen!

Varken plommon eller körsbär behöver normalt beskäras i vuxen ålder, så det kan bli enmycket billig historia... Både plommon och körsbär beskärs på sensommaren-tidiga hösten om de ska beskäras alls.

Plommon som bär för mycket tung frukt är bättre att kartgallra och stötta än att skära in problem i, och körsbärsträd som beskärs blir mycket fula och klarar att bära sin frukt på grenarna som de är. Vill du beskära för att få mindre träd - ifrågasätt hellre träden totalt än att låta någon stympa dem eller reducera dem fel och för mycket.

Annars kan beskärning kosta hur lite och hur mycket som helst, beroende på var man bor och vem man anlitar. Billigaste pris jag hör talas om är 50 kr per träd utan moms och dyrast ligger någonstans över 500 kr i timmen plus moms.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 19:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon