|
Morsning Mulle. jag hade samma problem som du men bara ca 1200 m2 skaffade mej en jonsered med uppsamlare utan självgång (den bara klottar och river märken i gräsmattan) jag är svårligen imponerad av gräsklippare men denhär lyckades. Den är inte tung att skuffa ens med full behållare och behållaren är hyfsat stor. Lättstartad och driftsäker. Själv har jag löst tömmningsproblemet så att jag tömmer behållaren vartefter, på de buskar och perenner som vill ha marktäckning på så vis slipper jag gå långa sträckor, när de har fått nog för säsongen brukar jag ha skottkärran strategiskt placerad och tömma rakt i den. För vidare transport till vadjagnuskahadettillförnärvarande. Ett märke som jag bara kan drömma om är honda, de har sjukt bra gräsklippare men kostar skjortan. En åkklippare som jag kan rekommendera är husqvarnas midjestyrda frontmonterade klippare de lämnar en radie av ca 15cm vid cirkelkörning (varierar med modellen) med uppsamllare är de mycket effektiva. men de kostar också förutnämnda klädplagg. Lycka till med upphandlingen.
|