Måste man inte få en formell uppsägning ?????
Fy, så tråkigt !
Blev själv uppsagd "på grund av arbetsbrist" efter 6 år. Man känner sig som om man blir slängd på soptippen
Vi fick dessutom "nerkört i halsen" att det var vårat fel att företaget inte var lönsamt, för att vi var sjuka för mycket !
Detta efter att vi i flera år försökt få chefen att förstå att vi skulle bli utslitna allihop om vi inte fick mer tid på de olika städobjekten !
Dessutom fick vi som inte för tillfället var sjukskrivna täcka upp för de som var det, samtidigt fick vi inte jobba övertid. Alltså ännu mer jobb på mindre tid !
Inte konstigt att så många blev utslitna !
Jobbade kvar 3 månader under uppsägningstiden, en hemsk tid på en del sätt, men fick mycket uppmuntran från kunden jag städade hos. Blev avtackad och fick presenter och kaffe och tårta !
Företaget som jag hade anställningen hos hörde jag inte ett ljud från. Inte ett tack ens för de gångna åren !
Efter att ha gått hemma ett tag började jag vända allt till något positivt. Tänkte att det här är min chans att hitta något annat intressant , utvecklande och mindre slitsamt jobb !
Men tyvärr så har jag bara lyckats få ett städjobb på 2 timmar om dagen och timanställning som personlig asistent någon gång ibland.
Nu börjar paniken infinna sig !

A-kassa dagarna är snart slut, efter 1 år och 9 månader. Och så har det visat sig att jag kanske inte är berättigad till aktivitetsgaranti på grund av mitt 2 timmars jobb !
Men trots allt detta så har jag inte gett upp hoppet om att hitta mitt drömjobb !
Så försök se detta som en möjlighet till något nytt och bättre !
Lycka till Tomba !