Du är inte ensam!
Jag är projektanställd och projektet går ut den 31 mars. Vi är 9st projektanställda och av dessa kommer 4 st bli kvar längst fram till semestern.
Det är väldigt dåligt med ordrar och företaget har gått på knäna i många år men det hålls ändå igång på grund av att det plöjts ner så mycket pengar i renrum m.m.
Nu talas det om att de ska låta tiden löpa ut för oss projektanställda och de som blir kvar ska bli "erbjudna" fortsättning fram till semestern mot att de går över till ett bemanningsföretag och blir inhyrda istället (det var de flesta av oss från början).
Känns som att man bara blir kastad emellan projektanställningar, uthyrningsföretag och kurser på AF hela tiden, man verkar aldrig kunna få en fast punkt någon längre tid nånstans och det är väldigt psykiskt påfrestande.
Har varit där två år nu och tycker jag är värd mer än att bli skickad tillbaka till ett bemanningsföretag, gillar inte bemanningsföretag, har varit anställd på flera och tycker man blir behandlad som skit. Dock inte på mitt senaste där min chef var underbar.
Hoppas det löser sig för dig! Önskar dig all lycka