CITAT (Sulawesii @ 10-03-2005, 11:34)
Har en jobbar"kompis" som är sån där. Kan bara inte sluta snacka. Personen i fråga märker inte ens att man inte lyssnar och tänker på helt andra saker.
Och så har jag så svårt att säga ifrån. Känner mig plump. Jag känner mig plump. Den där personen är ju plump, varför skulle då inte jag kunna vara det??
Oj vad jag kände igen mig där! Jag hade tidigare en kompis som helt saknade "gåhemvett", han kunde sitta och babbla på precis hur länge/sent som helst och när jag till sist lyckats styra honom ut till hallen så brukar han bli stående och babbla vidare där i ytterligare en halv evighet...

sååå tröttsamt! Men jag klarade inte riktigt av att säga ifrån utan att känna mig oförskämd och otrevlig.
Min man däremot har inga som helst problem med att säga ifrån när han tycker att det blivit väl så sent eller när han känner att "besökstiden" är slut. Han säger bara "Nej nu är klockan så mycket, nu får du lov att gå så att vi kan gå och lägga oss." eller "Nu får du lov att gå för vi har en del annat att hinna med idag." Han säger det så enkelt och ändå rakt att ingen nånsin har tagit illa upp.
Män är mycket rakare än kvinnor.