Jag har två katter; den ena en bruntigrerad/vit huskattmadam (Mintha) som närmar sig två år och den andre en 9 mån svartbrun spotted bengalkille (Helios).
Numera har Mintha inte så många egenheter för sig som när hon var liten...men hon står alltid vid dörren när någon kommer, går endast ut på kvällstid (i sele) när alla ungar ligger och sover och så tigger hon mat konstant!

Även när hon nyss har ätit.

Samtidigt är hon min gosflicka, expert på att bara rååååka hamna med magen upp när man går förbi. Å givetvis får hon lite gos då, en kan inte låta bli!
Helios är däremot en ung herre med gott om egenheter! Snacksalig som sjutton, vilket inte är ovanligt för en bengal. Det jag tycker är skojigast med honom, är att han säger till högt och ljudligt när han ska gå på toa! Å så lite extra samtidigt som han gräver för att hitta det rätta stället att göra ifrån sig på...

Jo jo, matte kan INTE missa när det är läge att rengöra lådan.
För övrigt har han lärt sig kommandot "stå" rätt bra, så nu kan jag börja träna in vettiga saker som jag har nytta av. Ska ju börja träna så smått på kattagility.