CITAT (AvalonC @ 10-03-2005, 20:27)
Jag tycker att det är så kul att så många här har katt, eller hund eller något annat djur. Jag växte upp i ett djurlöst hem. *lite ledsen*
Jag var ute och gick promenad med mina tre katter idag. Vi är nyinflyttade i området så folk har inte riktigt vant sig än vid att våra katter följer varje steg vi tar och kommer utan invändningar på tillrop.
Det är lite kul att kunna stoltsera och visa att vi tar hand om våra djur och att de verkligen tycker om oss eftersom de gärna följer med.
Det finns inget jag hatar mer än vanvådande djurägare. :angry: :angry:
Jag är avundsjuk på alla människor som hittar övergivna katter och tar hand om dem, jag vill också kunna göra det, men jag har aldrig hittat någon vanvårdad katt eller någon ensam stackare som jag kan ge mat...
Vill så gärna hjälpa... *ler*
Visst man kan skänka pengar till djurens vänner och så, men jag vill tämja ett vilt djur till att börja lita på mig... :)
Så härligt att katterna följer er. Jag förstår att folk tittar.
Det måste vara skönt att kunna gå ut med dem utan koppel.
När jag läste ditt inlägg tänkte jag att du skulle kunna ta kontakt med ett katthem eller en förening som hjälper hemlösa katter.
Det finns många skygga katter som behöver någon som har kunskap och tålamod att lära dem att lita på människor och bli glada och trygga.
Googla eller kolla på Svenska katters sida, där finns länkar.