Det är så härligt med dans. Förut var det mer "vanlig" dans, bugg och squaredance. Inte lika ofta numera med vanlig dans.
Sedan jag började med Line dance tar det mesta av min fritid då jag har kurser. Ofta kan man inte danserna själv innan så först måste jag lära mig själv dansen och sen ska jag också träna på att lära ut (in) dansen hos andra. Fast det blir rutin på det också när man hållit på ett tag. (sen -98)Imorgon lördag bär det iväg till Kramfors där vi ska vara med på deras första öppna dans.
Träffar och lär känna så många nya härliga människor. Det bästa är att det är för alla åldrar som är lite ovanligt idag då det mesta är åldersindelat.
När det gäller vanlig dans visst är det trevligt att åka till dansbanorna under fina sommarkvällar.
Det bästa med dans i olika former är att man "tränar" medans man har roligt så kondis får man på köpet. En fest/tillställning utan dans känns "fattig" på nåt vis för en med mycket "dans" i benen/kroppen.
På min arbetsplats är ingen speciellt intresserad så nämner man ordet Line dance får de ångest i blicken. Jag alltid ställer upp på deras aktiviteter som är "obligatoriska" vid fester/tillställningar. Man deltar ju ändå för allas skull.
MEN nu har en tjej börjat på mitt jobb och hon är jätteintresserad och har börjat på min kurs och fått med sig två av sina kompisar. KUL!! Äntligen nån man kan prata dans med på jobbet!!
Hon och jag skulle ordna utlärning av en dans på vår julfest. DÅ fick flera så bråttom hem, skulle passa nån tid, bara "försvann" nån annastans i huset eller vägrade ens att försöka. Så det blev en alldeles för kort stund och det kändes inte roligt för oss. Då blir man lite lessen när de inte ens vill försöka.
Kan det bero på att det är LÄRARE det handlar om!? Tar de efter sina elever när de beter sig så, de som alltid säger till barnen att man ska vara med...etc!!
Nu är inte alla lärare så här, har flera lärare som går på mina kurser! Själv är jag "mattant" på denna arbetsplats. Trädgårdsintresset delar jag med en av mina arbetskamrater och när jag skulle "skryta" för henne att jag skulle åka på trädgårdsmässan i Sthlm så visade det sig att det skulle hon också! Med samma bussresa som mig. KUL!
Är inte lika smidig som min "signaturgubbe" men det är väl så där man känner sig när man ska på dans!!