CITAT (Scrollan @ 11-03-2005, 14:13)
CITAT (netaave @ 10-03-2005, 19:51)
Faktiskt inte, i Sthlm finns Sveriges största utbud, med dans på Hågelby, Hallunda FH två ggr/vecka, Mälarsalen, Göta källare och Siggesta vi åker ofta dit även i veckorna.
Jodå, jag känner till alla ställena du beskrivit...jag både bor och är uppväxt i den här stan...
men nu pratade jag och Stockholm........inte förorterna till Stockholm.
Varken Hallunda, Hågelby eller Siggesta tillhör Stockholm förstår du.
Däremot så ligger Mälarsalen strax intill Slussen, jag känner väl till det stället eftersom vi var där som ledsagare till de utv störda personer vi jobbade med, på den tiden jag jobbade som vårdare.
Göta källare däremot, ligger vid Medborgarplatsen...är mest känd för sitt raggningsrykte...
En kollega till mig tävlingsdansar, så jag är ganska så bevandrad inom "mogen dans" trots att jag inte dansar sånt själv.

Jag är också ganska bevandrad inom dansen, eftersom jag varit ute och dansat i snart 30 år, om ställena sen ligger i förorter eller i det som ni Stockholmare kallar stan är mig fullständigt ointressant. Jag har dansat där lika länge som jag varit ute.
Däremot märker jag att du har 0 koll, för det finns ingen som helst anknytning mellan tävlingsdans, vare sig det är "modern och latin", "Discodans" eller "Bugg och rock´n roll" som är dom tre typerna som är licensierade som tävlingsdans i Sverige, och de danser vi "dansfolk" går på. Ännu mindre till de s.k. mogendanserna, som man förr kallade pensionärsdans.