Grannens katt har bajsat på vår tomt idag

Bor på landet men det hjälper inte, man tycker ju katten kunde gå i skogen istället men det är väl bara att leva med det antar jag.
Har ingen större lust att bråka med grannen eller skjuta katten bara för det, dessutom har nästan alla grannar katt så man kan ju omöjligt säga vilken det är.
Nej, att djur finns och åsamkar skada får man nog vänja sig vid. Fast vissa människor skulle nog gärna vilja utrota så många som möjligt för att verkligen få vara herre på täppan. Usch vad vi människor har blivit bortskämda.
Nu för tiden föds djur endast upp för att gagna oss på ett eller annat sätt. Man ska få ut så mycket mjölk som möjligt av korna och så många ägg som möjligt från hönsen. Om inte vi hade varit så bortskämda med att kunna gå och handla mjölk och ägg i butiken så hade inte höns behövt bo i små lådor i massproduktion.
Har precis läst om hur viktiga djur var förr i tiden i boken "Torpdrömmar", man får sig verkligen en tankeställare.
Kom visst bort ifrån ämnet lite

Nåväl, hittade i alla fall en skrämma på en hemsida, den var som en slags rörelsedetektor som sputade vatten på objudna gäster

Kanske bra att ha när svärmor kommer på besök

(inte för mig för jag gillar min svärmor)