Ibland kommer tingens inneboende ondska fram. Jag har behov av att få hem betongblandaren som finns i sommarstugan. Jag har dryga halvkilometern skogsstig fram till väg så bara det är lite problem. Nu finns det snö dessutom.
Lämplig åtgärd är att förflytta blandaren med hjälp av min lilla trädgårdstraktor. För att komma fram måste stigen först plogas. Så för några veckor sen började arbetet. Och problemen. Tidigare hade jag kört med något för lågt lufttryck i ett däck. Då hade givetvis slangen vridit sig lite så när jag nu skulle pumpa däcket gick inte detta. När jag försökte få ventilen i rätt läge gick den naturligtvis sönder.
Alltså fick jag lossa hjulet för att ta det till däckverkstaden. Inte helt lätt eftersom jag har 2 blyvikter på sammanlagt 50 kg på varje hjul. Nåväl, till förra helgen var det klart. Då ville traktorn givetvis inte starta, batteriet var urladdat. Laddade det ett tag men insåg efter ett tag att det inte var laddningen som var låg utan det var kortslutning i en cell.
Så igår hade jag inskaffat ett nytt batteri och allt var frid och fröjd. Förutom då att det hade kommit mer snö i veckan. Idag var jag där och monterade snökedjor och plog mm. Sen började plogningen. Började först runt huset för att prova och lära mig igen, det var flera år sen jag plogade.
Gick bra en knapp halvtimme SEN GICK DEN FÖRB----DE DRIVREMMEN AV. Tur i oturen dock att jag fortfarande var i närheten av huset så traktorn slipper stå ute i skogen tills jag skaffat en ny rem. Håhåjaja.
Jag kan inte heller vänta med transporten tills snön försvunnit och det börjar töa för då blir stigen oframkomlig i nån månad.
Här får ni en bild på otursmaskinen. Den trasiga remmen syns faktiskt.