Håller med om att 1:an förmodligen är en rönn och att 2:an skulle kunna vara något slags salix (vide/sälg) men en hel del annat också.
3:an är nog ett ungt träd snarare än buske, förmodligen ett exemplar som har utsatts för en del misshandel av djur eller människa att döma av hur det har förgrenat sig på en del ställen. Någonting starkväxande, kanske med tendens till flerstammighet, fast det skulle kunna vara en följd av ev. misshandel.
Den ser för kraftig ut i växten och för ljus i barken för att vara björk. Rönn är jag också mycket tveksam till - ungrönnar brukar vara väldigt upprätta och skjuta mycket raka skott och dessutom ser knopparna för trubbiga ut. Asp...nja, jag är osäker men brukar de inte se mer rakt uppåtsträvande ut med tunnare sidogrenar och har inte den här för stora knoppar för en asp?
Lättare att säga vad det inte är än vad det är - sammantaget är jag böjd att gissa på sälg därför att jag tycker att jag har sett unga sälgar som fått ett liknande växtsätt efter litet stryk (att sälgen har fått stryk alltså, inte jag

). Men vem vet - du får ge oss facit när löven spruckit ut!