Medlem
Antal inlägg: 952
Medlem nr: 1 052
Är det någon som vill sälja lite "egyptisk luftlök" till mig? Eller kanske byta, jag har en mängd olika fröer, framför allt kryddor, medicinalväxter och grönsaker. Skicka i så fall ett PM till undertecknad.
Medlem
Antal inlägg: 2 514
Medlem nr: 58
Jag klipper ner av stjälkarna och använder i sallader, på smörgås ja i allt du vill ha en jättegod löksmak på. Låt inte stjälkarna växa sig allt för grova för då blir de träiga de är godast när de är lite späda fast du kan ju låta en del växa till sig så du får topplökar på dem. De små topplökarna har jag hört att man ska kunna lägga in som syltlök men det är nog ganska pilligt att skala dem kan jag tro. Jag använder mest topplökarna till att föröka Luftlöken med det är bara att pilla ner i jorden. Om inte du pillar ner dem i jorden utan låter dem fortsätta att växa så böjer de sig så småningom ner i jorden och har alltså skött förökningen själva. Håller verkligen med dig om att Lena Israelssons Handbok för köksträdgården är toppenbra Hör av mig så fort våren visar sig och luftlöken med den. Om glömskan sätter in så påminn mig gärna
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.