Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> 2005-säsongen är i gång även i Oslo
          pejahren
          Inlägg 20-03-2005, 19:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 2 384

Ja, nu har säsongen inlätts hos mig i Oslo, och växthuset börjar bula av plantor. Jag har lagt in några bilder i mitt album, under albumet "Trädgården 2005"

Det är en stund sen jag skrev något här, men jag är i alla fall här och läser lite wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          pejahren
          Inlägg 20-03-2005, 21:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 117
          Medlem nr: 2 384

Jag försöker håll temperaturen på minimum 5 grader, men för en vecka sen var den nere i - 0,9, lyckligtvis var det inte så mycket d¨r ute, bara en del salvior. wub.gif

Nu räknar jag inte med att det blir lika svinkallt på natten, den natten var temperaturen ute nere i -13. Jag hade goda erfarenheter med 5 grader som minimum i fjol.

Jag har en liten värmefläkt till uppvärmning, 2000 watt och termostat. Växthuset är 4,5 kvadratmeter och 2 meter högt, men inte kanalplattor eller annan isolation. Jag funderar på att köpa bubbelplast till isolation inför nästa vinter, men har inte bestämt mig helt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon