Tack för era synpunkter.
Jag har bestämt mej för att det förmodligen blir en ängel ändå. Jag lämnar ju inte sonen utan uppsikt så klart. Och om nu även tomatplanta o potatisblast oxå är gifitiga så kan man ju inte skydda dem från precis ALLT! Tänkte baxa in den i ett hörn där man inte går så mycket så att det inte blir för frestande.
Läste någonstans att spikklubbor o änglatrumpeter är giftiga men smakar inte gott så OM något skulle åka in i munnen spottas det ut. Däremot ska man tvätta händerna om man pillat mycket med plantorna och INTE klia sig i ögonen efteråt då det kan bli en liten reaktion av det. Tror att det är som med det mesta... ska man förgiftas behövs det nog lite mer mängder än ett litet smakprov för att det ska vara farligt.
Kom även på att min sons DAGMAMMA hade tre änglar hos sig förra sommaren. Har inte nån av hennes dagbarn förgiftats lär nog itne min knatte göra det heller.... Men samtidigt som man håller försvarstal i huvudet för att kunna köpa en så säger den där andra rösten att jag är en dålig mamma som skaffar något som faktiskt kan vara farligt....
Min mamma hade en underbar mörkt lila o vit datura eller spikklubba förra året och den luktade INTE!

Men det finns så klart många sorter.