Att sluta varje mening med ba eller typ låter verkligen dumt, det håller jag med om
Eftersom jag bor ihop med datorspelande tonåring måste jag tyvärr hålla med Ina om att man vänjer sig, men jag har fortfarande svårt med lol och dissa
Men de absolut värsta orden, som jag ALDRIG kommer att vänja mig vid eller acceptera, det är följande:
Gifta, i en mening som t ex: Dom gifta sig förra våren. Herreje, det låter ju som om de har förgiftat varandra, eller hur? Men det betyder alltså att de gifte sig förra våren...
Skåpar/skåparna. Ja vad kan jag säga? När jag gick i skolan hette det 'ett skåp, flera skåp och i bestämd form 'skåpet/skåpen.
Sen fattas det bara att någon säger att de varit ute och skidrat igår. Det betyder att de har varit ute och åkt skidor igår.
Jag lovar att nack-håren står rakt ut på mig bara av att skriva de här orden....
Då Ninnisky förstår du säkert att jag kan stå ut med vart, men har svårare med varsch....
Stackars sonen har provat varsch vid något tillfälle och jag har genast kontrat med 'Du menar vårsch-någersch'......

(= Var någonstans?)
Är det sedan någon som behöver en 'karscha-pås'..... jaaaa, då orkar jag inte mer... typ...bah....