Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdsfrågor av latmask
          Latmask
          Inlägg 31-03-2005, 09:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Hej!

Vi köpte ett hus för ett par år sen och sedan dess har trädgården förfallit totalt. Mycket har kommit emellan, barn och dylikt så vi har inte haft orken att ta itu med trädgården. Vi försökte odla grönsaker och kryddor i fjol men det slutade med att vi rensade med gräsklipparen då jag gravid i nionde månaden inte orkade rensa längre. wub.gif

Tomten är 2500 kvadrat stor och ligger i fritidshusområde med åker och skog omkring. En mindre del av tomten är skogmark och resten är i nuläget plana ytor i två platåer.

Vi vill verkligen ta itu med trädgården eftersom det är så tråkigt att det ser ut så här, men vi vet också att latmasken kryper i ryggmärgen och vet vad vi behöver för att orka med.

Så. Vi har listat ut att vi bor precis i gränstrakten mellan zon 3 och 4. Ska man ta zon 4 växter för säkerhets skull då?

Sen behöver vi tips på växter vi kan välja: Fleråriga, icke-giftiga som kan övervintra ute.

Sen undrar jag om det finns nån möjlighet att här kunna lägga in bilder och få hjälp med att se vilka växter vi har på vår tomt. I fjol vattnade jag ivrigt vackra blommor tills grannarna påpekade att det var ogräs... biggrin.gif

Hjälp oss att få en start, det känns så hopplöst att komma igång.

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Latmask
          Inlägg 31-03-2005, 15:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Glömde förresten tillägga att det börjar redan kännas roligare när man såg hur mycket fint det finns. laugh.gif

Jag har redan börjat köra trädgårdsskämt till och med. Hon i växthandeln frågade vad xi har i vår trädgård och jag sa kirskål. Fram tills för ett år sen trodde jag kirskål var något man kunde köpa i grönsaksdisken. tongue.gif

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 20:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon