CITAT (fiffigafrun @ 01-03-2005, 00:00)
Frågan var varför man ska skaffa sig en DIGITAL SYSTEM-kamera (spegelreflex). Ska man bara ha bilderna på datorn så kanske de duger även m en enklare kompaktmodell.
Vad är den tekniska skillnaden egentligen...? Åsgård, som var fotografson kanske kan förklara?

Ledsen att jag inte svarat tidigare.
Jag har gått igenom tester på din kamera på denna sajt:
http://www.dpreview.com/reviewsDen får ju fina testresultat. Sedan till din fråga En spegelreflex(gamla Rolleiflex=analog kamera) och en systemkamera är två skilda kameror, det som är intressant här är ju den digitala systemkameran med utbytbar optik Typ Nikon D70,CanonEOS. Av alla de kommentarer runt detta är det nog bara en smaksak vad man vill ha och vad kassan orkar med.
När det gäller kompakta digital, finns det nu på marknaden de som har kort starttid och blixtsnabb fokusering så det är bara att välja där med.
Kan informera att INWAREHOUSE just nu har specialpris på Canon
Tagit från deras mail.
Canon EOS 300D – Den digitala drömmen blir verklighet!
Canon EOS300D kamerahus inklusive Canon objektiv EF-S 18-55/3.5-5.6 till kanonbra pris.
• 6.3 Mpix upplösning
• 1.8 tum LCD-skärm
• 3 sek starttid
• CompactFlash / Microdrive
• Storlek 142x99x72.9 mm
• Vikt 560 g
OBS! Kampanjpriset gäller endast så långt lagret räcker.
5276:- exkl moms
(6595:- inkl moms)
Har aldrig sett ett så bra pris tidigare. Har handlat mycket via denna firma som är riktigt seriös vill jag säga
www.inwarehouse.se
MVH Kenneth
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."