Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> odla syren, går det att odla upp syren från scratch?
          linda24
          Inlägg 30-03-2005, 19:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 5 255

Är sugen på syrenjhäck men är också litt nyfiken på om det går att odla sjölv. vart får man tag på frön i sånnafall?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          susan.e
          Inlägg 31-03-2005, 18:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 5 130

Jag provade för ungefär fyra år sedan att ta frön från en gammal bondsyren som stod i utkanten av vår tomt. Plockade dem tidigt på våren, kanske redan i februari, direkt från de torkade fröställningarna som satt kvar på busken. Jag satte dem i såjord och vårdade de två som kom upp ömt tills det var varmt nog att plantera ut dem. De var då ungefär 4 cm höga och väldigt spensligt byggda. Den ena klippte min man av misstag ner med gräsklipparen och så var det bara en kvar. I somras var den 25 cm hög, ganska knubbig, och hade inte blommat ännu. Att fröså syrén är nog ingen vidare bra idé om man vill se resultat inom överskådlig framtid. Jag hoppas att den blommar nu till sommaren. Som experiment har det ändå varit rätt kul att följa den långsamma utvecklingen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon