Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Alfalfaböngroddar?, Automatiskodlingspryl?
          rumpino
          Inlägg 03-04-2005, 17:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 5 297

när jag var barn odlade jag ofta sånna i burk med ett litet tygstycke överst o vatten. man var tvungen att skölja o vända på burken flera ggr per dygn. jag har för mej att det finns nån 'pryl' som sköter sånt automatiskt, finns det? så man slipper allt sköljande o grejjande varje dag :-)

sökte på internet men fann inget .. lite osäker på vad jag skulle söka på

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          noora
          Inlägg 04-04-2005, 12:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Det man vinner med den speciella groddningslådan är att man garanterat inte får något vatten som samlas och ligger kvar bland groddarna, eftersom vattnet rinner igenom. Det kan man nog lösa på något vis även med glasburk + silduk om man är lite klurig.

Den andra fördelen är att man kan odla två sorter i samma låda, om man har två "våningar" i sin groddlåda. Det är dock bara en marginell fördel, för man kan ju alltid använda två burkar i stället :-)

Jag har själv bara använt en groddningslåda eftersom jag råkar ha en... Den besparar ju en inte från "besväret" att vattna groddarna varje dag den heller, så jag tror inte att det egentligen är någon större vinst annat än för tillverkarna ;-)

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 05:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon