CITAT (Ullet @ 05-04-2005, 12:44)
Så vacker! *impressionerad*

Såg en gång en hibiskus som var gammal som gatan, fyllde ett helt fönster och den var så vacker så vacker. *vill ha* Kanske man skulle våga sig på en? Vad tror ni? Optimala förutsättningar, var ska jag ställa den o vilken sort ska jag hålla utkik efter? Har fått för mig att vissa massproducerade hibiskusar är preparerade o har kort livslängd o om man ska köpa ny hibiskus ska man köpa en äldre variant som inte är preparerad, är jag ute o bicycletar? *ser frågande ut*

Skaffa sticklingar från ett gammalt exemplar eller köp när plantskolorna säljer sticklingar på våren. Jag har alltid älskat hibiskusar, men aldrig klarat av dem. Tills jag skaffade dem i sticklingsform. Då är de inte behandlade och lever och frodas. Jag skaffade en liten stickling som jag stammade upp, den blev ett helt träd, den är väl 4 år nu skulle jag tro. Jag är emellanåt rätt dålig på att sköta mina växter (skämms på mig) och då slokar de, och ibland har de till och med tappat massor med blad. Men med lite omsorg igen så kommer de igen.
Så jag anser att hibiskusar är rätt lätta att ha att göra med. Så länge man väljer rätt från början!
Så det är klart du ska prova!