Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordförbättring och gödsling höjer rabatterna?, Är det ett problem för några växter?
          Eva i Norrköping
          Inlägg 23-03-2003, 18:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

Jag har funderat på en sak. Om man fyller på med jordförbättring, kompost, gödsling m m, då blir ju rabatterna högre och högre med tiden. Blir inte det besvärligt för en del växter? Jag menar, man kan ju inte plantera om och höja upp dem hela tiden? Och lökväxter, de får ju längre och längre upp till ytan för vart år som går? Måste vara särskilt besvärligt för de små, som scilla och snödroppe...? Kan någon förklara hur det ligger till?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Norrköping
          Inlägg 24-03-2003, 21:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

Jo, jag har fått låna en bok av min granne, den handlar enbart om daggmaskar och är en riktig lovsång till denne lille trädgårdsmästare. Så jag är alltid mån om att lämna lite löv och skräp i rabatterna ,så han har att mumsa på. (masken alltså, inte grannen)
          Så har jag fin jord också, det är helt fantastiskt! Där jag bodde förut var det bara sandjord, och allt blev torrt och inte en mask hur djupt man än grävde - så nu har jag kommit till maskarnas himmelrike - och mitt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 21:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon