Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vara borta fyra dagar från plantorna
          Magdis
          Inlägg 10-04-2005, 09:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Klarar de sig utan vattning så länge? De som inte grott ännu är det ju ingen fara med men de som är små späda plantor kanske inte gillar att vara utan tillsyn i fyra dagar? Om man ställer dem på en bricka med lite vatten på, suger de åt sig för mycket då? Hur gör man med belysningen, låter den vara på dygnet runt i fyra dagar eller inte alls? Det vore inget kul om allt jag planterat skulle förstöras bara för att jag är tvungen att resa bort.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gåsis
          Inlägg 10-04-2005, 15:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Jag tycker 4 dagar är ett gränsfall för vad växterna klarar. Man kan för all del vattna jättemycket, men det är inte alltid växterna klarar av att bli så blöta, för det måste dom ju vara minst halva tiden för att inte torka helt på slutet.
          Sen är det inte så att det som inte grott klarar sig om det torkar. Minsta antydan till att fröet börjar sprätta gör att det måste ha vatten, om det torkar ut i det här stadiet är det tvärkört sen.
          Kanske kan du be någon vattna en dag, eller kanske kan du fylla PET-flaskor som du gör lite hål i hänga ovanför brickorna och droppa lite sakta.

/Åsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 14:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon