CITAT (Felix matte @ 11-04-2005, 22:31)
Med risk för att utsättas för "stening" så vill jag påstå att det inte alls handlar om sk "sockerberoende".
Karaktär hette det innan några kom på att man kunde tjäna pengar på att anordna kurser, föredrag och anläggningar där dessa sk. beroende kunde vistas och få bot... allt detta för stora pengar.
Vill man inte äta socker och godis så är det väl inte så svårt att helt enkelt inte inhandla dessa.... eller hur?
Att sedan media skriver om "sockerberoende" och talar om för oss att vi "inte alls ska känna som vi är ensamma om problemet" det tycker jag ... visar än mer hur många försöker sko sig på osäkra.... och försöker intala oss att vi lider av sjukdom.

Även om det inte är "sockerberoende" jag är (kanske har jag dålig karaktär just när det gäller goda onyttiga saker) så är det fruktansvärt svårt för mig att låta bli godis!
Att jag är sjuk på något sätt vill jag inte påstå... Vill ju bara bli av med de där eviga sötsuget och det känns som jag behöver lite råd om hur jag ska göra... sedan struntar jag fullständigt i om det finns något som kallas sockerberoende eller inte
Jag köper hem godis när jag handlar själv... men jag är inte den enda som gör det i den här familjen utan alla är lika bra på det... Bara det att jag vill låta bli att äta upp det!