Ursäkta mig men jag blir lite trött på hur du handhar dina (och andras) katter... Om en av mina katter kom in och blödde ner hela huset och sprang i väg och gömde sig och inte tillät mig att undersöka hur skadad den var så skulle jag ha åkt till veterinären. Du sa att du såg ett 2,5 cm långt sår och det är inget som läker över en natt så att katten "bara" haltar, mår bra och kan gå ut dagen efter. Sjuka katter stänger man in i ett separat rum så att de INTE kan gå ut och får vila i fred från de övriga katterna, vare sig man har kattlucka eller inte! Klämde du och gjorde böjprov eller något över huvudtaget innan du släppte ut henne? Jag gissar som Pejori gjorde att hon kan ha varit trafikskadad och gått ut för att dö. Kolla i dikesrenar och naturen runt omkring. Den stackars avmagrade Pi, hur kommer det sig att du suttit och låtit honom gå ner sig så mycket innan du tog kontakt med veterinär överhuvudtaget? En katt som är så mager att huvudet är bredare än kroppen är ingenting annat än avancerat djurplågeri. Slutligen katten du skickat till djuren vänner... Katter ute på landet vandrar runt och man får ALDRIG börja mata eller släppa in kringstrykande katter. Man är avsvarslös när man börjar mata katter som kommer förbi och att sedan låta djuret komma in dessutom är rent oförlåtligt. Troligtvis är det någon grannes katt du nu skickat till djurens vänner, kanske en granne som inte ens känner till djurens vänner och aldrig mer kommer att få tillbaka sin katt. Det kanske finns fler som du där ute som gjort samma sak med Carisma, har du tänkt på att kolla det? De enda som det är synd om i hela den här historen är katterna som är inblandade... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|