Ja, Avalon, det är inte lätt det här... Framför allt inte för dig. För det första så hoppas jag innerligt att Carisma kommer hem igen och jag lider med dig. Det är hemskt när de är borta.
Jag måste dock hålla med om att ditt förfarande i vissa lägen varit oansvarigt, men alla gör vi misstag och jag håller även med Amaira att det är helt onödigt att lägga sten på börda. Du gör ju vad du kan för att styra upp situationen igen. JÄTTEBRA att du tog Pi till veterinären och skönt att höra att han är helt kärnfrisk
Jag är ganska säker på att du lärt dig av ditt misstag när det gäller att släppa in främmande katter i huset och aldrig gör om det. Men nu när 'skadan' redan var skedd var du ju tvungen att hitta en lösning och det lyckades du med. En annons i tidningen hade dock varit på sin plats och det kanske inte är för sent än? Det finns kanske någon i närheten som inte sett sin kisse på vääääldigt länge men saknar honom oerhört och om han/hon får veta att katten finns hos Djurens Vänner så finns det ju en möjlighet för denne någon att få tillbaka den...
Carismas skador är helt omöjliga för mig att bedöma utan att ha sett katten så jag kan bara lita på ditt omdöme där. Jag tänker inte utgå ifrån att hon behövde vara inne. Däremot så finns det en faktor som jag tycker att du ska hålla i minnet. Det är vååååår! Det är inte bara hankatter som reagerar på våren...

Honkatter kan dra iväg o flörta de med, även steriliserade honkatter! Det har jag varit med om.
/Maria