Ibland kan jag inte låta bli att häpna

.
En del har visst "bestämt hur det är" - och Avalon tycks ha blivit helt inkompetentförklarad, och utan chans till rättfärdigande, oavsett vad hon försöker säga.
Jag har också haft djur hela mitt liv, och jag är också emot ALL form av djurplågeri, och även sådant djurplågeri som beror på okunskap.
Men här tycker jag Avalon har råkat ut för en hel del saker, och gjort
ett misstag (tillåtit den främmande hankatten att vara inne), och sedan litar jag faktiskt BÅDE på hennes fortsatta agerande och sätt att ta ansvar, och på vad hennes VETRINÄR säger!! Inklusive Djurens Vänner, som säkerligen också har
mängder med erfarenheter av hur de ska hantera sådana här situationer. Tror ni inte???
Det är behjärtansvärt att kämpa för misshandlade katter, men ge er inte på Avalon, för hon är ingen djurplågare!
Det finns andra, och bättre, måltavlor att ödsla sitt krut på.
Jag skulle heller aldrig i livet dra iväg min katt till veterinär för en sådan skada som Avalon beskriver!
Däremot skulle jag
omedelbart kontakta veterinär,
för en sådan skada som flera av er andra beskriver.
Det GÅR att se skillnad!!! Och utifrån vad Avalon skrivit, så är jag inte särskilt orolig för en trafikskadad katt som döende ligger i något dike med inre blödningar och skador.