CITAT (gammelnalle @ 13-04-2005, 09:10)
en liten undran bara:
Är inte "karraktär" samma sak som att stå emot olika lockelser...
oavsett om det är ett faktiskt fysiskt behov eller inte....???
Vi har olika höga trösklar för att BLI beroende och framförallt för att bli av med beroenden....
oavsett om det är "socker" , att sitta framför datorn, börja/sluta röka eller vad som helst...
varför inte sluta vara på odla. nu !!!
OH HEMSKA TANKE!!!!
DET beroendet VILL jag inte bli av med...
LYCKA TILL ZITRUS !!!!!!
Tack Gammelnalle!
Nej, det finns ju visa beroende som man inte vill bli av med

Tänk om jag en dag skulle vakna och inte alls känna något behov att klappa på mina katter!

Hjälp! Nej det vill jag inte ens tänka på!
Men nu blir det mer frukt till mig, en flaska med vatten kommer att få gå med mig när jag ska ut ( i närheten av affärer för när jag är ute med hunden får pengar aldrig följa med! ).
Men hur sjutton gör man på nätterna??? Helt plötsligt känner jag lukten av nygräddade plättar! Och då tänker jag ju självklart på de som är sådär gyllenbruna och lite frasiga med lite socker på! Det vattnas som 17 i munnen på mig och jag håller på att bli helt galen!
DET ÄR JU INTE ENS NÅGON SOM STEKER PLÄTTAR!
Till slut somnar jag ( har kommit på att om jag räknar baklänges från 1000 så brukar jag somna vid ungefär 830

) men när jag sedan vaknar så känner jag nästan smaken i munnen... Konstigt... Då får jag gå upp och koka havregrynsgröt och äta det tillsammans med mosad banan och en liten apelsin då står jag mig ett tag!