CITAT (Tesa @ 13-04-2005, 23:00)
..och jag menade ju naturligtvis psykisk balans förut...men fysisk är nog bra den me...
Jag är jätteduktig i perioder och klarar avatt motstå frestelser och bryta tankemönster eller välja en frukt istället...men så kommer det dagar när allt är jobbigt och då klarar jag inte att komma i närheten av en affär som saluför godis utan att trilla dit...och innan man hunnit känna efter vad det smakar så är påsen slut och man mår illa och är besviken på sig själv...och så tar man fram "karaktären" några dagar igen...Och just då känns det som om man skall fixa det...man är stark och motiverad....- Nu jäklar...här skall ätas nyttigt och motioneras!...jag skall ändra min livsstil!!
Men så kommer en dag igen när allting krånglar, man bråkar med gubben och ungarna bara gnäller och man hinner inte ens tänka på att äta nyttiga mellanmål och så plötsligt står man där igen utanför Statoil och gottetarmen skriiiiiker och själen med...

då är det tamej17 inte så lätt att ha "karaktär" alltid...
Men när mina barn blir stooora...dåååå ska jag...(dvs nu...nästan ...alltså..

)
Precis så känns det! Fast jag har inga barn ännu *sucka* De betyder väl att det kommer bli värre om jag skulle få?!?!