Som ni kanske vet så är det ju inte bara djurens levnadsvärde som förbättras vid köp av krav-märkt, utan också utan modifierat foder, alltså som många säger; ett "giftfritt" alternativ. Själv är jag inte det minsta rädd för "gifter", förutom direkt skadliga, tillexempel radioaktiva ämnen.
Angående uppfattningen om att vegetarianer skulle vara påflugna, som susan nämner: Att ofta få den uppfattningen att många vegetarianer är av den "radikala" typen, som medverkar på demonstrationer och säger att köttbranchen bör bojkottas, är ju till stor del medias och de ovetandes fel.
Jag vet mycket väl att många helt enkelt har valt det som sin livsfilosofi, och att de inte är emot att äta kött.
Det är självklart medias fel (som vanligt), men jag känner vegetarianer, och många säger att de inte förstår hur jag kan äta kött, ungefär som fallet med köttdisken där. Det innebär till viss del att jag får en sådan uppfattning som det nämnts tidigare.
Jag står inte på den sidan som kritiserar er

,hoppas ni inte uppfattar det så.
Jag själv skulle inte klara att äta vegetariskt hela tiden, då jag älskar saftiga köttbitar

...
solis: du skriver att du köper det som är billgast; är du inte rädd för att få dåligt kvalitet på köttet då, eller kött som innehåller skadliga bakterier?
du skriver också att du helst skulle vilja vara vegetarian, vad menar du med det? på vilket sätt är det ej möjligt?
Trevlig diskussion!