Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nypotatis, Vilken sort?
          barb
          Inlägg 14-04-2005, 10:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 5 408

Har ett litet trädgårdsland där jag tidigare satt olika köksväxter, bl a sallat, ärter, dill o persilja. Eftersom jag större delen av sommaren är på sommarstället långt hemifrån och inte har möjlighet att hålla efter och sköta om köksväxterna, tänkte jag sätta potatis i år. Jag skulle vilja veta var man bäst kan köpa sättpotatis av bra kvalitet och i mindre mängd. Mina föräldrar hade en sorts tidig potatis som smakade helt underbart, men jag har aldrig lyckats få tag i den sort som har den smaken, och jag kommer naturligtvis inte ihåg namnet på den. Kanske den inte ens finns att köpa längre. Kan någon tipsa om en tidig god sort som inte är problematisk att odla? Hurdan ska den goda potatisjorden vara, sandig eller bara vanligt "mullig"? Jag bor på Södertörn, Stockholm, zon 3.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 20:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon