Medlem
Antal inlägg: 817
Medlem nr: 33
Se där ja! Det var till att vara på hugget! Jag har använt vanliga staketstolpar, just dessa sitter med hållare som man slår ner i marken, men jag ska byta dem mot de där vanliga betonghållarna som man gräver ner. De står stadigare. Mitt galler sitter ca 10 cm ovanför marken och innehåller två danska doftkaprifoler och två bokharabindor. Det är helt täckt av grönska på sommaren. Härligt eftersom vi har väldigt mycket insyn här! Faktum är att vi ska ha fler sådana här varianter för att stoppa vind och nyfikna ögon så trädgården komemr att krulla av rostiga armeringsjärn. Rosten syns inte på sommaren och knappt på vintern heller. Gallret blir liksom osynligt med rostfärgen. Hur går det med dina sopskåp? Jag har hittat plats till mitt nu och har tänkt måla det svart eller mörkgrönt. Det ska fyllas av gröna buskar, bolltujor eller liknande och murgröna, såklart. Tänkte sätta det på vår entresida eftersom det är en låååång rektangelformad gång. Kan behöva brytas av med nåt kul. Får väl se hur det blir. Maken vägrar flytta det när det en gång blivit planterat i så jag får väl se till att ha bestämt mig ordentligt innan.