Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Jag ser att en del av mina frösådda perenner från förra året verkar ha strukit med i vinter. Min orientaliska vallmo "ROyal Wedding" var jag o grävde lite i då alla förfrusna blad från plantan lossnade från jordytan o det verkar inte finnas ngt därunder. Samma sak m getrutan. *ledsen* Återstår att se om de som övervintrat i krukor lever så jag får byta ut dom. Annars kommer det att rinna stora tårar här, jag vill ju se min svartvita rabatta blomma m "ROyal Wedding" i år! Är orientalisk vallmo kinkig el har jag haft maximal otur, för det var stora, fina rejäla plantor jag satte förra året. *stolt*
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Hallelujah! Vallmon ska återuppstå! *bugar mig ned med näsan i koskiten* Min tacksamhet vet inga gränser för er siarförmåga o eran godhets skull! *slås av tacksamhet ned i backen av den blixtliknande attacken*
Nu hoppas jag på samma mirakel m mina pioner som ligger i den av tjäle uppskjutna rabatten (vilket tjälår det är i år, har aldrig sett på maken hemma!) o att den goda trädgårdsgudinnan även här visar barmhärtighet med de små oskyldiga liven! Annars, som sagt, får jag nyförlöst skjutsa Kerstin i cykelkärra! *måste börja träna, måste börja träna* FAst moped är inte så tokigt Kerstin, inte tokigt alls!