Några av mina tankar:
Bygg en spalje runt (+ev över) soptunnorna och sätt något klättrande på, tex murgröna och/eller någon klematis, lägg plattor under. Det är inte så roligt att mötas av de när man kommer.
Jag skulle välja plattor, gillar inte singel (har det på landet så jag vet att det kommer på gräsmattan på vintern sen i gräsklipparen och efter några år blir det ogräs i det m.m). Tänk var ni går, sitter och ställer bilen, glöm inte cyklelparkering och lägg snygga plattor, någo t som passar huset och er smak, gillar ni skiffer behåll det. Fördök att inte göra de helt raka, kanske kilformade eller med runda delar. Vid dräneringen så lägg plattor med grus under utmed huset och rabatt utanför.
På väggen till altanden bygger ni en snygg spalje i trä som ligger en liten bit från väggen (sparar väggen). Sätt klättrare och gör en rabatt under. Verkar trevligt med .
På framsidan kanske ni ska behålla staketet för det hänger ihop med husets stil och övriga staket.
För banvänlighet, en sandlåda är poppis här iallafall och en gunga, kanske går att hänga i ett träd? Olika bärbuskar, smultron m.m som är ätbart.
Tja några av mina ideer,
--------------------
Bor med härlig villaträdgård i Skåne zon 1
|