CITAT (Fenja @ 20-04-2005, 00:58)
Jag tycker också att det är beklagligt att du inte fått bra hjälp AvalonC, men jag funderar också över en annan sak. Jag kanske är en gammal dinosaur, men att skriva om så här viktiga, smärtsamma, personliga angelägenheter på internet är kanske inte det bästa sättet att tackla det på. Jag skulle inte ens skriva något liknande i ett mail till en nära vän, för allt som skickas via nätet finns kvar och kan kommas åt och missbrukas... Någon som söker samma arbete som dig kanske är på Odla och skriver ut och visar den här tråden för arbetsgivaren... jag tror inte att de väljer att anställa dig då tyvärr. Eller ovänner till dig skulle kunna missbruka det på olika sätt. Jag säger bara det här för att jag tänker på ditt eget bästa, så missförstå mig inte! Det kanske vore klokare om du bollade detta med dina vänner, anhöriga eller i samtalsgrupper eller något så att det inte blir ytterligare tråkigheter som drabbar dig.
Jag hoppas att du får den hjälp du behöver och vill ha!
Mvh
Fenja
Jag tror att det är bra med öppenhet,att våga öppna sig.Människorna är alldeles för rädda för just psykiska svårigheter och människor går hellre och ler utåt fastän deras hjärtan blöder och på det viset går många många människor och ta livet av sig.
Vågar man lyfta fram det svåra till "ljuset" så är man redan hjälpt lite grand och på det viset hjälper man även andra som inte vågar och även de kanske till slut vågar visa sin smärta.
Man växer genom sina svårigheter fastän man inte kan tro detta då man är mitt i "skiten".