Med tanke på att boxar i massinköp nog bara kostar ett par hundra styck så borde alla som betalar licens få en box tycker jag... detta är dock inte tillåtet enligt EUs konkurrensregler. Canal+ och Viasat hade ju exempelvis stämt SVT/Teracom/Staten direkt. Italien fick smäll på fingrarna efter att de talat om att sponsra boxar.
För övrigt tycker jag att public service-TV borde vara skattefinansierad, licensen är orättvis och dessutom ineffektiv.
Det införs nya regler och ny teknik hela tiden. Digital-sändningarna har pågått i flera år, det är främst TV-branschen och handlarna som ska kritiseras tycker jag. De har haft gott om tid på sig.
Dessutom bör media ha en känga som tar upp diskussionen NU, de borde diskuterat detta för 4-5 år sedan, då hade allt varit mycket enklare nu.
Tillägg : reklamfinansierade kanaler bör varken få sponsring av stat eller licens, och de bör inte heller få vara BÅDE reklamfinansierade och betalfinansierade (i det allmäna marknätet). Att betala för en kanal, och sen tvingas se reklam, nej tack, då bör andra kanaler prioriteras i marknät och kabelnät. Vad de gör med sina egna satelliter struntar jag i