CITAT (Susanne i Linköping @ 20-04-2005, 22:45)
Flyttade du in första mars har du väl inte sett mer än vårens mossmatta än. Till sommaren brukar gräset ta över så mossan syns mindre. Har du dessutom sågat ner skuggande träd lär mossan trivas sämre, så problemet kan mer eller mindre försvinna av sig självt.
Mossa kan för övrigt vara fin den också!
Nej, det är ju sant att det enda gräset man ser just nu innan det börjat växa ordentligt är fjolårets döda gräs... Dock ska sägas att det är väldigt lite gräs men hoppas på att det tar sig i sommar. Kanske får man vänta sommaren ut för att se hur mycket och vad som behövs göras inför nästa säsong.

Jag har ju mina rabatter som jag kan pyssla med just nu och det är ju faktiskt tillräckligt med jobb, åtminstone för tillfället!

Sen har jag ju faktiskt inget staket runt ägorna och det måste ju sättas upp, kryddlandet ska fixas i en pallkrage och sen alla andra köksväxter som jag ska odla i pallkragor har jag ju också som jag ska fixa. Får heller inte glömma bort min otroligt fula garageuppfart i asfalt som jag vill byta ut mot någon fin marksten.

Oj va mycket det blev plötsligt...