Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Täckodling i grönskaslandet
          Aurora
          Inlägg 21-04-2005, 15:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 628

Finns det någon mer än jag här på forumet som täckodlar i trädgården? Det skulle vara intressant att diskutera metoder, olika material, fördelar och problem.

/Aurora tongue.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Aurora
          Inlägg 22-04-2005, 10:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 628

Vad roligt, då är det ju några stycken!

Jag började täckodla förra våren och resultatet blev enormt. När vi flyttade in (förra året på vintern) sa alla grannar att jorden är så dålig så det är ingen idé att du ens försöker (hård lerjord) laugh.gif Så förra året fick jag grannarnas gräsklipp också, men i år får jag klara mig utan för nu har även de börjat täckodla tongue.gif

Jag täcker med gräsklipp, örter och hö. Märkte på slutet av sommaren att det fanns massor med små sniglar utan hus i trädgården och jag är lite rädd för att de ska bli fler i år. Vi bor bredvid en stor äng och sniglarna kommer nog mycket därifrån. Dessutom har vi en sork som flyttat in i trädgården, den har inte ännu hittat till grönsakslandet men de senaste dagarna har det blivit 9 nya högar mad.gif Vi jobbar på att jaga ut den lille till ängen... Vi vill ju absolut inte ta livet av honom, bara köra iväg den. Hoppas vi lyckas.

/Aurora smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon